För många år sedan - 90-talet eller 00-talet - sade jag ofta skämtsamt men ändå med fullt allvar att man inte fick diskutera invandring, utan bara metadebatten om invandring. Så var det faktiskt, och det är nästan fortfarande så. Tanken var att man faktiskt fick prata om invandring men bara om sammanhanget var att man diskuterade huruvida man fick diskutera invandring eller inte. De vanliga åsiktsmånglarna sade, jo man får visst prata invandring, vi gör ju det nu. Och just där ligger problemet. Då var diskussionen om invandring bunden till metadebatten om invandring.
Hur är det med åsiktskorridoren, egentligen?
Hur är det med åsiktskorridoren, egentligen?
Hur är det med åsiktskorridoren, egentligen?
För många år sedan - 90-talet eller 00-talet - sade jag ofta skämtsamt men ändå med fullt allvar att man inte fick diskutera invandring, utan bara metadebatten om invandring. Så var det faktiskt, och det är nästan fortfarande så. Tanken var att man faktiskt fick prata om invandring men bara om sammanhanget var att man diskuterade huruvida man fick diskutera invandring eller inte. De vanliga åsiktsmånglarna sade, jo man får visst prata invandring, vi gör ju det nu. Och just där ligger problemet. Då var diskussionen om invandring bunden till metadebatten om invandring.